חמש טעויות נפוצות שעליכם להימנע מהן בהובלות דירה

רשימת משימות להובלות דירה.

מי מאתנו אוהב לעבור דירה? ואם נחדד את השאלה – מי אוהב את יום הובלת הדירה? כנראה שאף לא אחד. יום ההובלה מצטייר כמשהו שקרוב לסיוט אם לא מעבר לכך ויש לזה סיבות רבות. לא משנה אם מדובר בלוח זמנים צפוף, חוסר נוחות משווע, העמסת חפצים היקרים לנו ושמשמשים אותנו לעיתים תכופות, אל תוך ארגזים, הרמת חפצים כבדים ועוד.

למרות זאת, אנו מאמינים שבעזרת התנהגות נכונה והתארגנות מחושבת מבעוד מועד, ניתן להפחית את הקושי שבתהליך. לא נספר לכם שאחרי קריאת מספר מדריכים תתאהבו בענף ההובלות, אבל אנו מבטיחים שבהתכוננות נכונה תוכלו לשלוט במצב ולוודא שיום לחוץ לא יהפוך לאסון…

ריכזנו בעבורכם מספר טעויות נפוצות אותן עושים לקוחות המבקשים להוביל את דירתם. הימנעות מטעויות נפוצות אלה תגדיל את הסיכוי למעבר דירה מוצלח. אם אתם עומדים לעבור דירה, אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר שעוסק בבעיות שעשויות להתעורר בהובלות דירה

לא לחכות לרגע האחרון – חפשו מוביל להובלת הדירה כבר כחודשיים לפני המעבר. הסיבות לכך פשוטות מאוד אך בעלות משמעות גבוהה. ראשית, ככל שתסגרו עם חברת ההובלות מוקדם יותר, כך תוכלו להתפנות לאריזות ולסידורים הכרוכים במעבר דירה. כמו כן על ידי פעילות מוקדמת לאיתור חברת הובלות, תוכלו לשריין את היום הרצוי והנוח לכם אבל לא רק, בחיפוש מוקדם תוכלו להיות הראשונים באותו יום נתון ולסיים את הסיוט שבמעבר מוקדם מהצפוי. מפתה נכון? אז ישנה עוד סיבה שאותה אתם עומדים לאהוב במיוחד – המחיר. ככל שתקבעו מוקדם יותר כך יגדל כוח המיקוח שלכם אל מול המובילים כיוון שסביר להניח שלוח הזמנים של אותה החברה פנוי לחלוטין.

שכירת חברת הובלות מכובדת ומומלצת

כמה סיפורים שמעתם על מובילים שהגיעו באיחור של שעתיים או יותר, על מחיר שהתנפח ביום ההובלה, נזקים שנגרמו לרהיטים, הובלה שהתארכה ונמשכה הרבה מעבר למתוכנן או סתם שירות גרוע ומוביל שלא יודע לדבר עם לקוחות. כל זאת יכול להימנע. כמו שאינכם רוכשים רכב מאדם הנראה לכם מפוקפק, כך אל תעסיקו חברת הובלות רק בגלל שנתקלתם בה באינטרנט. חפשו חברת הובלות מכובדת ומוכרת – כזו שמחזיקה בביטוח הובלות מתאים שיכסה אתכם במקרה של פגיעה אפשרית ברכושכם. חפשו ביקורות והמלצות באינטרנט ומחברים או בקיצור – תעשו עבודת הכנה מעמיקה על מנת לוודא שיש לכם על מי לסמוך בהובלת הדירה.

העברת חשבונות ושירותים – הדבר האחרון שאתם רוצים לגלות בכניסתכם לדירה החדשה הוא שאין חשמל, גז או גרוע פחות – שירותי אינטרנט וטלוויזיה. הקדימו ובצעו העברה מסודרת של החשבונות, העבירו את הכתובת במשרד הפנים, הירשמו לשירות "עקוב אחריי" של הדואר, עדכנו מנויים לעיתונים וכמובן עדכנו את הבנק, שירותי התקשורת, החשמל והגז.  גם במקרה זה הסוד הוא פשוט – אל תשאירו דבר ליום האחרון.

גם הסעיף הזה מתייחס – איך לא – לאותם אנשים שמחכים לרגע האחרון על מנת לבצע מטלות שיכלו לעשות שבועות לפני – גם אני חוטא מדי פעם אך כשמדובר בהובלת דירה, זה ממש לא מומלץ. אנו מדברים על תכנון לקוי של אריזת הדירה. אם מצאתם את עצמכם ממשיכים לארוז ביום ההובלה – איך לומר זאת, אתם במרחק נגיעה מאסון. ניתן להשאיר חפצים מסוימים לאריזה ביום ההובלה אך חשוב מאוד שהתהליך יהיה מנוהל ושלא ינהל אתכם. על מנת לבצע את אריזת הדירה כהלכה, תכננו והתחילו אותה מספר שבועות לפני הובלת הדירה. התחילו בציוד שאתם לא משתמשים בו – כגון ביגוד חורף בעונת הקיץ והמשיכו להתקדם חדר אחר חדר תוך הגברת קצב האריזה ככל שמתקרבים למועד ההובלה.

ארגזים לא מסודרים ולא מסומנים – כאשר אנו לחוצים בזמן, קל לנו לוותר לעצמנו, לקחת ארגז ולדחוף לתוכו את כל תכולת הארון בטענה שכשנגיע לדירה החדשה נסדר את הדברים. זוהי גישה מוטעית. כשעוברים דירה, הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להתחיל למיין ארגזים. לכן ארזו חדר אחרי חדר. סמנו על גבי הקרטונים לאיזה חדר שייך הציוד ומה הוא מכיל כך שביום ההובלה, תוכלו לבקש מהמובילים למקם את הקרטונים בחדרים הרלוונטיים. כך תחסכו לעצמכם עבודה רבה מאוד ובנוסף, תוכלו להתמצא ולדעת היכן נמצאים הדברים החשובים לכם. בנוסף, קחו לכם מזוודה או ארגז והניחו בו את הדברים להם אתם זקוקים מיד עם ההגעה לביתכם החדש.

לסיכום – אם קראתם עד נקודה זו, סביר להניח שכבר הבנתם שהמפתח להובלת דירה מוצלחת טמונה בהכנה מוקדמת, למידה ועריכת סקר שוק. הצמדות לכללים הללו תבטיח בסופו של דבר שלא תהיו מופתעים ושתעבדו עם חברת ההובלות הטובה ביותר בעבורכם.