כיצד לתקן חורים בעבודות גבס

תיקון עבודות גבס וקירות גבס

נזק בקיר גבס או בכל עבודות גבס, ניתן לתקן בקלות עם ציוד מינימלי כדי לתקן ולהסתיר חורים בקיר גבס או בעבודות גבס אחרות, יש לעקוב אחר ההוראות הבאות.

הבהרה: המדריך הבא מתייחס לחורים קטנים בגודל שבין ארבע עד עשרה סנטימטרים. אנו נעשה מאמצים על מנת לספק לכם מדריכים לתיקון כל סוגי הפגמים בגבס בעתיד.

החומרים להם תזדקקו:

  • סכין יפנית רחבה
  • שפכטל אמריקאי
  • מלית (שפכטל)
  • עיתון ישן
  • נייר שיוף עדין
  • נייר לסגירה ותיקון לוחות גבס

לחלופין, ניתן לרכוש ערכת תיקון לקירות גבס.

שלב ראשון – הכנת המשטח

ראשית יש לנקות את קצוות החור אותו עומדים לתקן מאבק, לכלוך וגבס מתפורר. ניתן לעשות זאת באמצעות נייר שיוף עדין וסכין יפנית. אם ישנם שאריות שומן (לדוגמה במטבח) ניתן לנקותם בעזרת מעט מים וסבון. יחד עם זאת אין להרטיב את קיר הגבס יתר על המידה.

שלב שני – מילוי החור

קחו נייר עיתון ישן ועצבו אות כך שיתאים לגודל החור. המטרה היא לאטום את החלל כמה שניתן כך שלא נזדקק לחומר איטום רב שלא יעיל בכמויות גדולות.

על מנת למקם את נייר העיתון בהצלחה וכדי לקבעו למקומו, ניתן להשתמש במעט שפכטל אמריקאי.

לאחר שקיבעתם את נייר העיתון בהצלחה, ניתן להתחיל במילוי החור. אם העיתון לא מקובע כהלכה, ניתן כאמור להשתמש בשפכטל אמריקאי ובמידת הצורך לחכות מעט כדי שזה יתייבש.

התחילו למלא את החור שנותר באמצעות שכבת שפכטל אמריקאי. אם החור עדיין עמוק, תוכלו להיעזר בחומרים אחרים כגון קלסימו.

החליקו את החור בעזרת המלית בעדינות ואל תתפתו לשים הרבה חומר. לשכבות עבות יש בעיית ייבוש וגימור (פיצוצים) לכן בצעו את העבודה בסבלנות. מרחו שכבה ראשונה של שפכטל, חכו שתתייבש וחזרו על הפעולה עוד פעם או פעמיים. הימנעו מיצירת בועות אוויר.

שימו לב שלעתים תזדקקו לנייר גבס על מנת לאטום את החור. הדבר נכון בעיקר בחורים גדולים. אם אתם משתמשים בנייר גבס, הדביקו אותו לחור באמצעות שפכטל אמריקאי. הדבר יקצר את העבודה ואת מספר השכבות להן תזדקקו על מנת להחליק את הקיר. כאשר הנייר יתייבש תוכלו להחליק בעדינות את הקצוות בעזרת שפכטל אמריקאי.

שלב שלישי – גימור

לאחר שווידאתם שהתיקון מוחלק בגובה של לוחות הגבס, תוכלו להתחיל ולשייף בעדינות בעזרת נייר לטש עדין את התיקון כך שיהיה חלק ולא יראה לעין.

בחנו את התוצאה הסופית. אם נותר שקע, יש לחזור על פעולת ההחלקה בעזרת שפכטל ושיוף חוזר כשהשפכטל מתייבש.

שלב אחרון – צביעת הקיר

ברכותי, הצלחתם לתקן את קיר הגבס. כל שנותר הוא לצבוע את הקיר תוך הקפדה על זמני ייבוש ראויים על פי הוראות היצרן.

המאמר נכתב על ידי צוות KirGeves.com – המומחים לעבודות גבס