הסרת קירות גבס

הסרה ופירוק של קיר גבס בשיפוצים

אחד היתרונות בעבודות גבס הוא היכולת להסירם בקלות יחסית ובמהירות. בשונה מחומרי בנייה אחרים כגון לבנים, בקירות גבס אין צורך בשבירה מאסיבית של חלקי טיח ובטון, ניתן להסיר קירות גבס במהירות, העבודה נקייה באופן יחסי וחשוב מכל, ברוב המקרים הנזק והשיפוצים שתזדקקו להם יהיו מועטים אם בכלל.

יחד עם זאת, על מנת להסיר קירות ועבודות גבס, תצטרכו לבצע מספר שלבים.

השלבים הראשונים בהסרת קיר גבס

הכלל הראשון הוא שמירה על בטיחות. הבטיחות שלכם ושל בני ביתכם היא בראש סדר העדיפויות ולכן תנו את הדעת לביצוע נכון והעדיפו בטיחות על פני מהירות.

ניתוק קווי חשמל, מים, גז ותקשורת

לפני שתתחילו לעבוד על קיר הגבס, וודאו שכל מקורות האנרגיה מנותקים על מנת למנוע נזק לתשתיות הבית וחשוב מכך, למנוע פגיעה פיזית בכם ובסובבים אתכם.

איתור קווי אנרגיה ונקודות חשמל ותקשורת

סמנו את האזורים המכילים שקעים או מסתירים בתוכם קווי חשמל, מים וכיוצא בזה. ניתן לאתר צינורות וקווי חשמל באמצעות גלאי מתכת או זרם. כמו כן ניתן וצריך לבדוק חללים ריקים ומשם להתחיל את מלאכת הפירוק, על ידי נקישות קלות תדעו האם קיר הגב מסתיר אחריו פריטים קשיחים כגון צינורות. כשתתחילו לפרק את גבס, התחילו מאותם אזורים חלולים – בזהירות ובעדינות כדי להימנע מפגיעה במקורות אנרגיה ותשתית שלא זיהיתם.

הסרת שקעים

וודאו שהזרם מנותק והתחילו לפרק את השקעים והמתגים בזהירות. כמו כן ניתן בשלב זה להתחיל ולפרק פאנלים, פתחי מיזוג קרניזים וכדומה כך שבסופו של תהליך, לוחות הגבס יישארו חשופים.

הסרת ברגים התוצכים ומחברים את לוחות הגבס

שלב זה מורכב ממספר שלבים:

איתור הברגים שמחברים את לוחות הגבס

גלו באמצעות סכין יפנית את החיבורים של לוחות הגבס לשלד. השלד מורכב לרוב מניצבי פח או אלומיניום. זכרו שהתקנת הגבס נעשית על ידי ברגים ולכן לרוב הם מורכבים בשולי הלוחות. ברגע שתאתרו בורג אחד, תוכלו בקלות לאתר את כל שורת הברגים – לגובה ולרוחב.

הסרת הברגים

יש להסיר את הברגים באמצעות מברגה חזקה ואיכותית בעלת ראש "פיליפס". הסירו את הברגים בצורה מסודרת ורכזו אותם במקום אחד על מנת לשמור על סדר ולמנוע פציעות אפשריות.

אם לא ניתן להסיר את הברגים מפאת גילם או כל נזק אחר, ניתן לחרץ בעזרת מברג את האזורים הגובלים בשפת הבורג ולאחר מכן להסיר בקלות את הלוחות.

אם לא איתרתם את כל הברגים, לא נורא. המטרה להחליש את המבנה כך שיהיה נוח להסרה.

הסרת לוחות הגבס

התחילו מהאזור התחתון. ניתן להשתמש במוט ברזל על מנת למנף את הכוח שלכם ולייעל את העבודה.

המשיכו בהסרת קיר הגבס. סביר להניח שהלוחות ישברו. דבר זה רצוי מאחר וכך תוכלו לראות היכן הלוחות מחוברים והיכן נמצא השלד של עבודת הגבס.

המשיכו והסירו את כל הלוחות בזהירות תוך הימנעות מנזק למבנה וכמובן שימרו על ביטחונכם באמצעי בטיחות מקובלים כגון משקפי מגן, נעליים מתאימות וכדומה.

אם אתם לא מצליחים לאתר את חיבורי הגבס, ניתן להיעזר בפטיש לשבירת חלק קטן וחשיפת התשתית.

הסרת תשתית הגבס

התרת התשתית היא פשוטה. מרגע שפיניתם את לוחות הגבס, תוכלו להתחיל ולהוציא את הניצבים והניצבים באמצעות מברגה.

שימו לב ששלד המבנה של עבודת הגבס מחובר באמצעות ברגים לקירות, רצפה ותקרת המבנה ולכן יש להסירם בעדינות אך נחישות.

פינוי הפסולת

יש לפנות פסולת בניין לאזורי הפינוי החוקיים ולכן יש להזמין מבעוד מועד עגלה לפינוי פסולת בניין. חפשו בגוגל "פינוי פסולת בניין" באזוריכם ותקבלו רשימה ארוכה של ספקים.

תיקונים

לאחר פינוי הפסולת, תוכלו להתחיל ולבצע תיקונים בקירות ובתקרה באמצעות קלסימו, שפכטל אמריקאי או כל חומר אקרילי. את הרצפה ניתן לתקן באמצעות רובה או חומר מילוי צבעוני המותאם לתיקונים מעין אלו. יש לעקוב אחר הוראות היצרנים על מנת לבצע תיקונים איכותיים.

לבסוף, תוכלו לצבוע את הקירות.

נקודות אחרונות

כפי שנכתב, הבטיחות היא ערך עליון ולכן תנו דגש לעבודה נכונה עם חשמל, תדאגו שאין נקודות חשמל חשופות ואם יש צורך הזמינו איש מקצוע. כמו כן השתמשו בציוד מגן על מנת למנוע נזקים בריאותיים שיכולים לעלות בהרבה יותר כסף וזמן.

המאמר באדיבות אינדקס עבודות גבס – KirGeves.Com