ביטוח הובלות דירה

בהובלות דירה חשוב לוודא שחברת ההובלות מחזיקה בביטוח מתאים

מה אתם יודעים על ביטוח הובלת דירות? אני מחלק את סוגי האנשים שעוברים דירה לשני סוגים. הסוג הראשון – אלה שמתעניינים וחוקרים אודות התהליך והסוג השני – אלה שלא מתעמקים בתהליך בצורה מספקת – אל אף חשיבותו הרבה.

אם אתם קוראים מאמר זה, סביר להניח שרובכם שייכים לסוג הראשון של האנשים – אלה שחוקרים ובודקים איזו חברת הובלות כדאי להם לשכור, יודעים כיצד יארזו את תכולת דירתם למעבר, יתמקחו על מחיר ההובלה, יבצעו סדר מופתי בדירתם החדשה אבל את ביטוח בהובלה רובנו לא ממש יבדוק. הסיבות לכך נעוצות בעובדה שרובנו לא ממש מבין בביטוחים וברוב המקרים אנו שואלים את חברת הביטוח בצורה שטחית אודות ביטוח ההובלות שיש ברשותם או שלא.

למרות זאת ביטוח הובלות הינו דבר חשוב מאוד. חשבו מה קורה אם הסלון שאתם כל כך אוהבים ניזוק במהלך ההובלה או אם חלילה הגעתם לדירתכם החדשה ואתם מגלים לתדהמתכם שאחד הקרטונים לא הגיע ליעדו? אלו הם נזקים שביטוח הובלות היה ככל הנראה מכסה עליהם.

כמובן שחברות הובלה רבות מחזיקות בביטוח הולם אך אם אתם מעוניינים להיות בטוחים וסומכים בעיקר על עצמכם, שקלו רכישה עצמאית של ביטוח הובלת דירות. אנו ממליצים לכם לקרוא את הכתבה המקצועית שפורסמה באתר ASK5 ושעוסקת בהובלות ושירותים מקיפים בהרחבה.

למה צריך ביטוח הובלות?

ביטוח הובלת דירות בא לתת מענה במקרים שונים ומגוונים – החל משבירת חפצים בזמן ההובלה, דרך היעלמותו של ארגז או פריט כלשהו (זה יכול לקרות) ועד חלילה תאונת דרכים בזמן ההובלה שתגרום במקרה הטוב רק לנזק בתכולת הדירה שמועברת לדירה החדשה. לכן בהשקעה סבירה אתם יכולים לקנות לכם שקט נפשי בזמן הובלת הדירה.

איך רוכשים ביטוח הובלת דירה?

ישנן שתי דרכים לרכישת ביטוח הובלת דירה. שתיהן פשוטות מאוד וסכומן אמור להיות סביר. אנו ממליצים על הדרך הראשונה מאחר ואתם הם אלה ששולטים בתהליך הביטוחי ובאפשרותכם לדעת בדיוק את סעיפי החוזה בצורה מלאה ושקופה. כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם אחת מחברות הביטוח הרבות ולהתעניין בביטוח הובלת דירה. אם ברשותכם פוליסת ביטוח דירה, התהליך יהיה פשוט עוד יותר.

הדרך השנייה לרכישת ביטוח הובלות הינה באמצעות חברות ההובלות. התקשרו עם חברת ההובלה, התעניינו בכיסוי הביטוחי שהיא מציעה, במקרים רבים הביטוח מכסה את ציוד ההובלה לרבות הרכב בלבד ולכן אתם צריכים לדעת בדיוק מה אתם מקבלים. אם צריך רכשו דרך חברת ההובלות פוליסה נוספת עבור תכולת דירתכם.

איך בודקים את פוליסת הביטוח?

בדקו מהי גובה הכיסוי של הפוליסה והאם היא מכסה פגיעה בחפצים יקרים במיוחד.

כמה חפצים היא מכסה (בדרך כלל הפוליסה מוגבלת למספר פריטים מסוים.

מה הפוליסה מכסה – האם נזקים הנגרמים בזמן הפריקה והטעינה או רק כאלה שנגרמים במהלך הנסיעה.

מהי ההשתתפות העצמית שלכם במקרה של נזק.

אם רכשתם פוליסה דרך חברת ההובלות עליכם לסמוך במאת האחוזים על אמינותה.

הביטוח יקר? קבלו דרך חלופית לפתרון הבעיה

אם ברשותכם חפצים יקרים, הובילו אותם בעצמכם. ניתן לחלק את ההובלה לשני חלקים. החלק הראשון מתייחס להובלה הקונבנציונאלית משמע שכירת חברת הובלות להובלת תכולת הדירה, בנוסף מיינו את החפצים היקרים במיוחד. את החפצים הללו תובילו בעצמכם לדירה החדשה וכך תוכלו לחסוך הן בביטוח ההובלות והן בהובלה עצמה.

חשוב לציין שישנן חברות הובלה אשר מחזיקות בביטוחים מתאימים וטובים אך על מנת לוודא זאת, עליכם לבצע בדיקה ולהבין בדיוק מהי הפוליסה אילו נזקים היא מכסה ובאילו מקרים.