איך תבחרו בעל מקצוע לשיפוץ הבית והגינה

תכנית לבניית בית או לשיפוץ בית קיים

כולנו זקוקים לשירותיו של בעל מקצוע מעת לעת. אם בצביעת דירה, שיפוצים, עבודות חשמל גינון וכו'. המשותף לכל בעלי המקצוע לבית ולגן הוא ההיצע הגבוה בשוק. הבעיה מתחילה כאשר אנו צריכים לבחור את בעל המקצוע המתאים, כזה שנוכל לתת בו אמון ושנדע שהוא מבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. הדבר מקבל משמעות גבוהה עוד יותר כאשר אנו שומעים חדשות לבקרים סיפורי אימה על בעלי מקצוע שלא ביצעו את העבודה בצורה טובה וגרוע מכך לא עמדו במילתם ונצלו את חוסר ההבנה של הלקוח על מנת לגזור קופון שמן.

ריכזנו בעבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור את בעל המקצוע המתאים מתוך הבנה שככל שהידע שלכם יהיה גבוה יותר כך תדעו לחפש ולמצוא את הצבעי, חשמלאי, גנן או כל בעל מקצוע הטוב ביותר ובמחיר משתלם. מחיר משתלם לא אומר שמדובר במחיר הזול ביותר אלא בעל יחס עלות תועלת הגבוהים ביותר.

איתור בעל מקצוע מומלץ

חברים ובני משפחה

אין כמו חברים ובני משפחה שהתנסו בשירותים הללו בעבר בצורה מוצלחת. בררו עם מכרים ובני משפחה אם הם מכירים בעל מקצוע מומלץ מהסוג אותו אתם מחפשים.

ביקורות

לפני שאתם מזמינים את בעל המקצוע להצעת מחיר, בדקו באינטרנט אחר אזכורים וחוות דעת אודות בעל המקצוע. לעיתים קרובות תוכלו לגלות שמדובר בבעל מקצוע עם אזכורים שליליים או להיפך – חוות דעת חיוביות והמלצות.

קבלת הצעת מחיר

ישנם תחומים כגון צביעת דירה, הובלות או עיצוב גינות בהם תהיו חייבים לפגוש את בעל המקצוע על מנת שיתרשם מהעבודה שיש לבצע ועל מנת שתוכלו לקבל הצעת מחיר מהימנה ומחייבת. מאידך, ישנם מקרים בהם תוכלו לקבל הצעת מחיר בטלפון כגון מנעולן.

רישיון עבודה

ישנם תחומים כגון בנייה או הובלה עם מנוף בהם העובדים מחויבים ברישיון עבודה או רישיון מפעיל. לכן, עליכם לוודא שרישיון כזה אכן קיים והוא בתוקף.

קראו בעיון את הצעת המחיר

בדקו מה הצעת המחיר כוללת, מהו נוהל התשלום, האם כל העבודה עליה סיכמתם מופיעה בהצעת המחיר?

האם לבעל המקצוע ולעובדיו יש ביטוח?

כמו כן וודאו שהמחיר והתמורה כתובים בצורה ברורה כגון פינוי פסולת בעבודת שיפוצים וכדומה. אל תתביישו לבקש שינויים בחוזה העבודה.

היתרי בנייה

אם יש צורך בהיתרי בנייה, אל תתחילו בעבודה עד שההיתרים יהיו בתוקף. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להסתבך עם הרשות המקומית.

בחירת הצעת המחיר

שקללו את כל הגורמים שהוזכרו על מנת לקבל הצעת מחיר. כמו כן בדקו את איכות החומרים, האם אתם מקבלים אחריות וכדומה. זכרו, הצעת המחיר הזולה ביותר לא אומרת שהיא הטובה ביותר.

לעיתים תצטרכו לתת פיקדון. בדרך כלל ובתלות בעבודה, נהוג לתת 25% מערכה הכולל. אם אתם משלמים במזומן דרשו קבלה. זוהי תעודת האחריות שלכם לקבלת הכסף על ידי בעל המקצוע. אם שילמתם בצ'קים, בקשו מסמך שמאשר זאת.

המאמר האדיבות "סילבס צבעים" – חברה לביצוע עבודות צבע