איך לצבוע קיר לבנים?

צביעת קיר לבנים בדירה או מחוצה לה.

קיר לבנים בעיני הוא ללא ספק פריט עיצובי המשדר חמימות וייחודיות. יחד עם זאת, לעיתים קרובות נצטרך לחדשו מסיבות הקשורות בדרך כלל בנזקי זמן.

זה המקום לעשות את ההבחנה בין חידוש קיר לבנים חיצוני או כזה שנמצא בתוך הבית ואנו מעוניינים לרענן אותו בזמן צביעת דירה. במאמר זה נתמקד בחידוש קיר לבנים בעבודות צבע פנימיות אך על מנת לבצע את חידוש הקיר בעבודה חיצונית, תצטרכו לעקוב ולהוסיף את הטיפים שיובאו בסיום מדריך זה.

צביעת קיר לבנים פנימי

שטפו את קיר הלבנים – ניתן לעשות זאת באמצעות מטלית או ספוג. אין צורך להרטיב יתר על המידה. המטרה בשלב זה היא להסיר אבק ולמנוע לכלוך עתידי כאשר נשפשף את הקיר.

הברשת הקיר – באמצעות מברשת (לא קשה מדי על מנת למנוע שריטות) כדי להסיר חלקי טיח בולטים וחלקים רופפים אחרים.

שטיפת הקיר – בדומה לשלב הראשון.

תיקונים – אם יש צורך, בצעו תיקונים באמצעות חומר מילוי בגוון המתאים לקיר. המלצה כללית היא שימוש בחומר איטום אקרילי כדוגמת "מסטיק". אפשרות נוספת ומועדפת על ידי באופן אישי היא שימוש בקלסימו. שימו לב שאין צורך בחומרים יקרים.

גימור ראשוני – לאחר ייבוש חומר האיטום והתיקון, הסירו שאריות ושייפו בעדינות רבה מקומות בהם הצטבר חומר מיותר.

צבע יסוד – מרחו בעדינות בעזרת מברשת צבע איכותית אך לא גדולה מדי את הלבנים בצבע יסוד מתאים. אם אתם מעוניינים לצבוע רק את החיבורים, צבעו אותם בעדינות מבלי ללכלך את הקיר.

צביעת הקיר – לאחר יבוש צבע היסוד, צבעו את קיר הלבנים או חלקים ממנו בצבע שבחרתם. יש צורך לחזור על הפעולה לפחות פעמיים.

צביעת קיר לבנים חיצוני

לצביעת קיר לבנים חיצוני דגשים נוספים

  • השטיפה יכולה להתבצע בעזרת צינור בעל לחץ גבוה.
  • התיקונים קריטיים להצלחת העבודה ולכן חשוב להשתמש בחומרי איטום ותיקון המותאמים לאקלים החיצוני. מגוון החומרים מגוון מאוד ויכול לנוע בין טיח רגיל לחומר אקרילי חיצוני – בהתאם לסוג ומצב הקיר. יש להיוועץ עם צבעי מקצועי על מנת לגבש תכנית פעולה.
  • שימוש בצבע חיצוני יבטיח תוצאות טובות לאורך זמן.
  • אם הקיר תוחם בית מגורים, השתמשו בחומרים דוחי מים על מנת למנוע רטיבות במשך השנים.
  • לבסוף, על מנת שתוכלו ליהנות מתוצאות עבודתכם, זכרו שעבודות צבע צריכות להיעשות בסבלנות תוך שמירה על כללי היישום והייבוש בין השכבות.

המאמר נכתב על ידי יוסי סילבס צבעי מקצועי לביצוע עבודות צבע